diumenge, 11 de desembre del 2011

Descobrint nous llocs i recuperant-ne de vells


Hem aprofitat alguns dels passats festius per anar a caminar, tot descobrint llocs nous o recobrant sortides clàssiques.

El primer dels llocs va ser una descoberta: Sant Miquel de Solterra o de les Formigues. Sant Miquel és el punt més alt de les Guilleries i des del cim (1.205 m) es gaudeix d'una vista magnífica cap als quatre punts cardinals. Tot i no ser un dia esplèndid quan a visibilitat, la passejada fins al cim s'ho va valdre. 

Deixem el track de la sortida i unes quantes fotografies


Comencem la sortida a la font dels abeuradors

Boscos de tardor

A punt de fer el cim

Vistes impressionants

Les formigues

Fins on arriba la vista


 L'altra sortida podríem dir que és un dels "clàssics": la pujada al Santuari de Bellmunt. 

La viquipèdia ens explica això: el santuari de Bellmunt és un santuari del municipi de Sant Pere de Torelló (Osona), que es troba ubicat al cim de la Serra de Bellmunt, a 1.246 m d'altitud. Disposa d'un mirador des d'on es veu la plana de Vic, els Pirineus, la vall del Ges i el Bisaura.

A l'indret se'l coneix com "el mirador de Catalunya" i les vistes són realment fantàstiques. 
Nosaltres hem fet l'excursió des de Vidrà i hem aprofitat per conèixer altres llocs realment bonics com la Tosca de Degollats, el Salt del Molí o el Pont de Salgueda, tot molt a prop de Vidrà. 

Us deixem també track i fotografies.


Sortint de Vidrà

Camí del cim s'endevina el mar de núvols
El Pirineu nevat (no gaire) des del cim

La creu i un dels repetidors en un dels extrems del cim

Impressionant mar de núvols amb el Montseny destacant

El Santuari de Bellmunt

El Pedraforca

Amics del camí

El salt del molí, molt recomanable

El pont de Salgueda


diumenge, 13 de novembre del 2011

La Cerdanya

Són molts els vincles que ens uneixen als de casa amb la Cerdanya. No només de sang - que no és poc- sinó de molts altres tipus. Enguany, per una d'aquelles caramboles que a vegades passen, tindrem oportunitat d'anar-hi sovint i això en alegra a tots.

Ens declarem enamorats de la Cerdanya i, malgrat que aquests últims anys,   la febre del "totxo" i li ha fet molt mal, segueix mantenint una bellesa serena i quasi immutable.

Us convidem a un tastet














diumenge, 16 d’octubre del 2011

Caminant per Barcelona


Des de fa gairebé un any vam començar a participar a les caminades de Barnatresc. Barnatresc  és un conjunt d'activitats que organitza l'Associació d'Entitats Excursionistes del Barcelonès (AEEB) amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i que té per objectiu: "caminar, fer salut i redescobrir Barcelona".

Des de novembre de 2010 ja hem participat a unes quantes caminades. Aquestes sempre tenen la mateixa estructura: uns 10-12 Km de llargària, per dins la ciutat i per rutes poc habituals. És, certament, una bona manera de redescobrir la ciutat i de conèixer llocs pels quals mai hi havies passat. La participació és gratuita i no cal inscripció prèvia. Quan ja has participat en alguna de les caminades et lliuren un carnet que serveix per controlar més fàcilment la participació.

A banda del Barnatresc, un cop l'any s'organitza també la Caminada Internacional de Barcelona. El passat 1 d'octubre es va celebrar la desena edició. Aquesta caminada, que forma part de la (IML) Walking Association i de la (IVV) Internationa-ler Volskssportderbans, es presenta en dos formats, de 20 i 30 Km, dins i fora de la ciutat i en dos dies consecutius. És un esdeveniment important a nivell internacional ja que aquest tipus d'activitats tenen molts seguidors i participants a diferents països del món.

Aquest any hem participat a la caminada de 20 Km celebrada el 15 d'octubre. Ha estat una caminada llarga, que ha voltat tota la ciutat però molt agradable i molt ben organitzada. Per participar en aquestes caminades sí que cal pagar per la inscripció.

Per si voleu saber-ne més un deixem la ruta feta  i unes quantes fotografies de la nostra passejada.
Ah, i amenacem en posar-ne més de les properes caminades.

Cap a Montjuïc amb les primeres llums 

Un dels molts jardins de la muntanya de Montjuïc

Vistes cap al Port

Vorejant el Castell pel Camí de Mar

Passat i present

Ciutat de la Justícia


Pujades impossibles?

Barcelona

Parc Güell

Final al pavelló del Parc de l'Espanya Industrial