diumenge, 11 de desembre del 2011

Descobrint nous llocs i recuperant-ne de vells


Hem aprofitat alguns dels passats festius per anar a caminar, tot descobrint llocs nous o recobrant sortides clàssiques.

El primer dels llocs va ser una descoberta: Sant Miquel de Solterra o de les Formigues. Sant Miquel és el punt més alt de les Guilleries i des del cim (1.205 m) es gaudeix d'una vista magnífica cap als quatre punts cardinals. Tot i no ser un dia esplèndid quan a visibilitat, la passejada fins al cim s'ho va valdre. 

Deixem el track de la sortida i unes quantes fotografies


Comencem la sortida a la font dels abeuradors

Boscos de tardor

A punt de fer el cim

Vistes impressionants

Les formigues

Fins on arriba la vista


 L'altra sortida podríem dir que és un dels "clàssics": la pujada al Santuari de Bellmunt. 

La viquipèdia ens explica això: el santuari de Bellmunt és un santuari del municipi de Sant Pere de Torelló (Osona), que es troba ubicat al cim de la Serra de Bellmunt, a 1.246 m d'altitud. Disposa d'un mirador des d'on es veu la plana de Vic, els Pirineus, la vall del Ges i el Bisaura.

A l'indret se'l coneix com "el mirador de Catalunya" i les vistes són realment fantàstiques. 
Nosaltres hem fet l'excursió des de Vidrà i hem aprofitat per conèixer altres llocs realment bonics com la Tosca de Degollats, el Salt del Molí o el Pont de Salgueda, tot molt a prop de Vidrà. 

Us deixem també track i fotografies.


Sortint de Vidrà

Camí del cim s'endevina el mar de núvols
El Pirineu nevat (no gaire) des del cim

La creu i un dels repetidors en un dels extrems del cim

Impressionant mar de núvols amb el Montseny destacant

El Santuari de Bellmunt

El Pedraforca

Amics del camí

El salt del molí, molt recomanable

El pont de Salgueda