dimarts, 31 de gener del 2012

Sobre la fredorada

No sóc cap expert meteoròleg, deixem-ho en aficionat documentat.
Sigui com sigui penso que la situació que és a punt d'arribar és extraordinària i per això cal donar-li dues voltes i pensar en quines poden ser les situacions que se'n derivin.

Hores d'ara es pot dir que ens trobem davant una situació excepcional, bàsicament pel fred.
Penseu que entre dimecres i dijous les temperatures poden baixar més de 10 graus, la qual cosa vol dir que tindríem màximes  pràcticament sota zero a la mateixa costa.

Us deixo el meteograma per a la ciutat de Barcelona (el més recent) on això es pot veure reflexat.
Al eix esquerra teniu les temperatures a 850 hPa (una 1.500 metres) i a 500 hPa (uns 5.500 mestres)

Queda clar, al meu parer, la rigorositat  extrema del fred que tindrem i, no menys important, la seva persistència durant tres dies.



Un altre tema a discernir és la possibilitat que tinguem o no una nevada a cotes baixes. Amb seguretat fins d'aquí a 24 hores no es podrà confirmar, però poden haver-hi moltes possibilitats.

En qualsevol cas sí sembla assegurada la nevada a tota cota superior al 400 metres on precipiti.

En situacions com aquestes i donat que, possiblement, puguin fallar els subministraments d'algun dels serveis jo recomanaria:


  • Tenir a mà una ràdio per fer seguiment i piles de recanvi.
  • Recuperar aquelles espelmes que fa temps que no usem
  • Vigilar amb les canonades (deixar un rajolí caient per evitar que es gelin)
  • Protegir els comptadors d'aigua que es trobin a l'exterior per evitar que es gelin
  • Vigilar la situació de plantes (protegir-les) i d'animals domèstics
  • Tenir cura del rebost i, si escau, de disposar de butà, llenya o el combustible pertinent

Potser us semblarà que sóc una mica massa exagerat (tant de bo) però com diu la dita val més 100 "por si acaso" que no 1 "si lo hubiera pensado"

Seguirem informant

diumenge, 11 de desembre del 2011

Descobrint nous llocs i recuperant-ne de vells


Hem aprofitat alguns dels passats festius per anar a caminar, tot descobrint llocs nous o recobrant sortides clàssiques.

El primer dels llocs va ser una descoberta: Sant Miquel de Solterra o de les Formigues. Sant Miquel és el punt més alt de les Guilleries i des del cim (1.205 m) es gaudeix d'una vista magnífica cap als quatre punts cardinals. Tot i no ser un dia esplèndid quan a visibilitat, la passejada fins al cim s'ho va valdre. 

Deixem el track de la sortida i unes quantes fotografies


Comencem la sortida a la font dels abeuradors

Boscos de tardor

A punt de fer el cim

Vistes impressionants

Les formigues

Fins on arriba la vista


 L'altra sortida podríem dir que és un dels "clàssics": la pujada al Santuari de Bellmunt. 

La viquipèdia ens explica això: el santuari de Bellmunt és un santuari del municipi de Sant Pere de Torelló (Osona), que es troba ubicat al cim de la Serra de Bellmunt, a 1.246 m d'altitud. Disposa d'un mirador des d'on es veu la plana de Vic, els Pirineus, la vall del Ges i el Bisaura.

A l'indret se'l coneix com "el mirador de Catalunya" i les vistes són realment fantàstiques. 
Nosaltres hem fet l'excursió des de Vidrà i hem aprofitat per conèixer altres llocs realment bonics com la Tosca de Degollats, el Salt del Molí o el Pont de Salgueda, tot molt a prop de Vidrà. 

Us deixem també track i fotografies.


Sortint de Vidrà

Camí del cim s'endevina el mar de núvols
El Pirineu nevat (no gaire) des del cim

La creu i un dels repetidors en un dels extrems del cim

Impressionant mar de núvols amb el Montseny destacant

El Santuari de Bellmunt

El Pedraforca

Amics del camí

El salt del molí, molt recomanable

El pont de Salgueda


diumenge, 13 de novembre del 2011

La Cerdanya

Són molts els vincles que ens uneixen als de casa amb la Cerdanya. No només de sang - que no és poc- sinó de molts altres tipus. Enguany, per una d'aquelles caramboles que a vegades passen, tindrem oportunitat d'anar-hi sovint i això en alegra a tots.

Ens declarem enamorats de la Cerdanya i, malgrat que aquests últims anys,   la febre del "totxo" i li ha fet molt mal, segueix mantenint una bellesa serena i quasi immutable.

Us convidem a un tastet














diumenge, 16 d’octubre del 2011

Caminant per Barcelona


Des de fa gairebé un any vam començar a participar a les caminades de Barnatresc. Barnatresc  és un conjunt d'activitats que organitza l'Associació d'Entitats Excursionistes del Barcelonès (AEEB) amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i que té per objectiu: "caminar, fer salut i redescobrir Barcelona".

Des de novembre de 2010 ja hem participat a unes quantes caminades. Aquestes sempre tenen la mateixa estructura: uns 10-12 Km de llargària, per dins la ciutat i per rutes poc habituals. És, certament, una bona manera de redescobrir la ciutat i de conèixer llocs pels quals mai hi havies passat. La participació és gratuita i no cal inscripció prèvia. Quan ja has participat en alguna de les caminades et lliuren un carnet que serveix per controlar més fàcilment la participació.

A banda del Barnatresc, un cop l'any s'organitza també la Caminada Internacional de Barcelona. El passat 1 d'octubre es va celebrar la desena edició. Aquesta caminada, que forma part de la (IML) Walking Association i de la (IVV) Internationa-ler Volskssportderbans, es presenta en dos formats, de 20 i 30 Km, dins i fora de la ciutat i en dos dies consecutius. És un esdeveniment important a nivell internacional ja que aquest tipus d'activitats tenen molts seguidors i participants a diferents països del món.

Aquest any hem participat a la caminada de 20 Km celebrada el 15 d'octubre. Ha estat una caminada llarga, que ha voltat tota la ciutat però molt agradable i molt ben organitzada. Per participar en aquestes caminades sí que cal pagar per la inscripció.

Per si voleu saber-ne més un deixem la ruta feta  i unes quantes fotografies de la nostra passejada.
Ah, i amenacem en posar-ne més de les properes caminades.

Cap a Montjuïc amb les primeres llums 

Un dels molts jardins de la muntanya de Montjuïc

Vistes cap al Port

Vorejant el Castell pel Camí de Mar

Passat i present

Ciutat de la Justícia


Pujades impossibles?

Barcelona

Parc Güell

Final al pavelló del Parc de l'Espanya Industrial