dimarts, 31 de gener del 2012

Sobre la fredorada

No sóc cap expert meteoròleg, deixem-ho en aficionat documentat.
Sigui com sigui penso que la situació que és a punt d'arribar és extraordinària i per això cal donar-li dues voltes i pensar en quines poden ser les situacions que se'n derivin.

Hores d'ara es pot dir que ens trobem davant una situació excepcional, bàsicament pel fred.
Penseu que entre dimecres i dijous les temperatures poden baixar més de 10 graus, la qual cosa vol dir que tindríem màximes  pràcticament sota zero a la mateixa costa.

Us deixo el meteograma per a la ciutat de Barcelona (el més recent) on això es pot veure reflexat.
Al eix esquerra teniu les temperatures a 850 hPa (una 1.500 metres) i a 500 hPa (uns 5.500 mestres)

Queda clar, al meu parer, la rigorositat  extrema del fred que tindrem i, no menys important, la seva persistència durant tres dies.



Un altre tema a discernir és la possibilitat que tinguem o no una nevada a cotes baixes. Amb seguretat fins d'aquí a 24 hores no es podrà confirmar, però poden haver-hi moltes possibilitats.

En qualsevol cas sí sembla assegurada la nevada a tota cota superior al 400 metres on precipiti.

En situacions com aquestes i donat que, possiblement, puguin fallar els subministraments d'algun dels serveis jo recomanaria:


  • Tenir a mà una ràdio per fer seguiment i piles de recanvi.
  • Recuperar aquelles espelmes que fa temps que no usem
  • Vigilar amb les canonades (deixar un rajolí caient per evitar que es gelin)
  • Protegir els comptadors d'aigua que es trobin a l'exterior per evitar que es gelin
  • Vigilar la situació de plantes (protegir-les) i d'animals domèstics
  • Tenir cura del rebost i, si escau, de disposar de butà, llenya o el combustible pertinent

Potser us semblarà que sóc una mica massa exagerat (tant de bo) però com diu la dita val més 100 "por si acaso" que no 1 "si lo hubiera pensado"

Seguirem informant

1 comentari:

  1. Nosaltres que vivim al tercer món ja hem encarregat un alternador pel que pugui ser... Gràcies!

    ResponElimina