Sigui com sigui penso que la situació que és a punt d'arribar és extraordinària i per això cal donar-li dues voltes i pensar en quines poden ser les situacions que se'n derivin.
Hores d'ara es pot dir que ens trobem davant una situació excepcional, bàsicament pel fred.
Penseu que entre dimecres i dijous les temperatures poden baixar més de 10 graus, la qual cosa vol dir que tindríem màximes pràcticament sota zero a la mateixa costa.
Us deixo el meteograma per a la ciutat de Barcelona (el més recent) on això es pot veure reflexat.
Al eix esquerra teniu les temperatures a 850 hPa (una 1.500 metres) i a 500 hPa (uns 5.500 mestres)
Queda clar, al meu parer, la rigorositat extrema del fred que tindrem i, no menys important, la seva persistència durant tres dies.
Un altre tema a discernir és la possibilitat que tinguem o no una nevada a cotes baixes. Amb seguretat fins d'aquí a 24 hores no es podrà confirmar, però poden haver-hi moltes possibilitats.
En qualsevol cas sí sembla assegurada la nevada a tota cota superior al 400 metres on precipiti.
En situacions com aquestes i donat que, possiblement, puguin fallar els subministraments d'algun dels serveis jo recomanaria:
- Tenir a mà una ràdio per fer seguiment i piles de recanvi.
- Recuperar aquelles espelmes que fa temps que no usem
- Vigilar amb les canonades (deixar un rajolí caient per evitar que es gelin)
- Protegir els comptadors d'aigua que es trobin a l'exterior per evitar que es gelin
- Vigilar la situació de plantes (protegir-les) i d'animals domèstics
- Tenir cura del rebost i, si escau, de disposar de butà, llenya o el combustible pertinent
Potser us semblarà que sóc una mica massa exagerat (tant de bo) però com diu la dita val més 100 "por si acaso" que no 1 "si lo hubiera pensado"
Seguirem informant
