Aquí us explicarem les nostres escapades pel sud, pel nord i per la resta de punts cardinals.
diumenge, 11 de setembre del 2011
Publicitat
dijous, 8 de setembre del 2011
Petites curiositats (VI)
Reunió
Tot tornant del Parc Kruger, el Dio i la Fàtima ens diuen que hi ha una reunió a casa els pares del Dio i que ens hi esperen a tots. No saben per què és i comenten que potser és per parlar de com ha anat el casament. Els comentem que, si ho prefereixen, ens poden deixar a la ciutat i ens poden recollir de nou quan acabin però comenten que no; que nosaltres estem amb ells i que on vagin ells, també hi anem nosaltres.
En arribar trobem el pare, la mare, els tres germans amb les seves respectives dones, la germana i les criatures de tots i totes.
Finalment, resulta que és un comiat. El Rodrigo (el germà gran del Dio), la seva dona i els seus dos fills tornen a casa seva i s'acomiaden de la família tot donant-los les gràcies per l'acollida i per la festa del casament. Després de fer diferents parlaments i de sopar plegats, emprenen viatge cap al nord. Els esperen 1.200 Km de carreteres africanes en autocar!!!
Si no recordem malament, també va ser en aquest moment que la mare del Dio va anunciar que el seu fill Marcos es casaria al 2012.
D'aquesta reunió familiar no hi ha documentació gràfica: excepcionalment, no vam fer fotos!!!!
dimecres, 7 de setembre del 2011
Petites curiositats (V)
Els regals
Allà, com aquí, quan una parella es casa rep regals de familiars i amics.
Aquí (al nord), hem passat dels regals-sorpresa a les llistes de noces i als comptes bancaris. Allà (al sud) encara són regals-sorpresa (cadascú porta el que creu convenient) i són lliurats directament als nuvis durant els àpats del casament (són aquests que s'obren una setmana després!). De vegades això comporta situacions que, per a nosaltres, van ser tota una sorpresa.
En el dinar del diumenge 14, estàvem fent una agradable sobretaula mentre contemplàvem la desfilada de regals quan ens va cridar l'atenció un Pick Up (EL NOSTRE PICK UP!!!), carregat amb un combi de 2 metres d'alçada. Vam fer especulacions variades i les vam descartar... però ens vam equivocar!!!
Els germans i amics de la parella havien considerat que la seva nevera era petita i estava atrotinada, i que en necessitaven una de nova. I clar, aquí què es fa amb els regals? Doncs es porten a la taula dels nuvis. Així que minuts després, vam poder contemplar la desfilada del combi i vam poder veure com l'aixecaven perquè els nuvis passessin per sota per celebrar-lo.
Llavors ja vam sospitar que, en algun moment, aquell tros de frigorífic hauria de recórrer els 13 Km que hi ha des de casa els pares del Dio, fins a la seva nova ubicació al barri perifèric d'As Mahotas... i que algú l'hi hauria de portar!
dimarts, 6 de setembre del 2011
Petites curiositats (IV)
Germans, germanes, cunyats, cunyades...
Els germans i germanes dels nuvis, juntament amb marits i mullers (principalment mullers), tietes i cosines són els encarregats d'organitzar el casament, fer de mestres de cerimònies, guarnir els espais, fer el menjar, netejar el parament de taula, recollir... Per tant, no participen directament ni en la cerimònia religiosa ni en la civil.
Mentre aquestes cerimònies es duen a terme, preparen
- el dinar per a la família i amistats de la núvia (per al mateix dia del casament i a casa els pares de la núvia)
- el dinar per a la família i amistats del nuvi (per al dia següent i a casa els pares del nuvi). A cada un d'ells hi participarà la família més directa de l'altra part però menjaran en espais separats.
- el sopar del dia del casament ja que, per celebrar-lo conjuntament (familiars i amics del nuvi i la núvia), es lloga la sala d'un restaurant però el menjar el fa la família.
dilluns, 5 de setembre del 2011
Petites curiositats (III)
Una ajuda a casa
Quan una parella es casa, la família de la núvia tria una noieta, de la mateixa família, que anirà a viure amb la parella, i ajudarà en les feines de casa i en la cura dels fills i filles.
En aquest cas, la família de la Fàtima va triar la Gèrsia, una nena d'onze anys cosina de la núvia que va arribar amb ells a casa el dilluns a la tarda, quan també hi van tornar els recent casats. A partir d'ara, la nena és responsabilitat del Dio i la Fàtima fins al moment que deixi la casa per formar la seva pròpia família.
Quan surti de l'escola (està fent l'equivalent a 6è de Primària), ajudarà en les tasques de casa i en la cura de la Carmen, la filla del Dio i la Fàtima, que ja té 1 any.
La Gèrsia estava orgullosa i satisfeta d'haver estat triada per dur a terme aquesta tasca perquè es busca una persona responsable i treballadora. A més, estava contenta perquè ara disposarà de la seva pròpia habitació, tindrà assegurada la continuïtat en els estudis, tindrà accés a un ordinador...
diumenge, 4 de setembre del 2011
Petites curiositats (II)
Paper dels padrins
Els padrins de casament tenen un paper tan important com els nuvis i més important que el de la resta de la família, inclosos pares, mares germans, germanes,...
Són part fonamental en l'organització del casament i es fan càrrec de part de les despeses. També decideixen on passaran els nuvis la primera nit de casats (en aquest cas, en un hotel).
Ells seran els encarregats d'aconsellar la parella en els mals moments i d'ajudar-los a aconseguir que el matrimoni funcioni. Si les coses van tan malament que els padrins no poden ajudar a solucionar-les, i només in extremis, hi intervindran els pares.
El padrins de casament són una parella casada.
Etiquetes de comentaris:
Àfrica,
casamiento,
curiositats,
Moçambic,
padrins
Subscriure's a:
Missatges (Atom)



















































