Significat del "lobolo"
Segons ens va explicar el Dio, el "lobolo" és una tradició que ve del camp.
En les famílies camperoles, cada un dels membres era important i fonamental per poder dur a terme totes les tasques que suposaven la feina allà. Per això, el fet que una dona es casés i marxés de casa era viscut com una pèrdua per la família. Per compensar aquesta pèrdua, la família del nuvi obsequiava la família de la núvia amb un seguit de regals prèviament pactats. Abans d'acceptar-los, però, es reclama la presència de la núvia per saber si està d'acord amb el casament. Tradicionalment, una parella no és considera consolidada si no hi ha hagut "lobolo", tot i que hagi conviscut durant més d'un any, com és el cas.
Quan el "lobolo" acaba, la família del nuvi torna a casa els pares d'ell, explica com ha anat tot i els comunica l'acceptació del casament
L'última feina del dia la fa la padrina de boda: després que s'hagi exposat (sense que el nuvi el vegi!!), agafa el vestit de la núvia, el desa acuradament dins d'una maleta i el porta a casa els pares (en aquest cas, la mare) de la núvia, on aquesta passa la darrera nit de soltera.




Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada